Przez ostatnie 127 lat PARKER nie tylko odniósł sukces w dziedzinie innowacji, ale też całkowicie zmienił
kształt rynku luksusowych przyborów do pisania.
Dzięki temu stałsię jedną z najważniejszych marek o światowym zasięgu.
Historia marki PARKER bierze swój początek w marzeniu
pewnego młodego przedsiębiorczego wizjonera, który obiecał
sobie, że „zawsze można stworzyć lepsze pióro”. George Safford
Parker, 25-letni sprzedawca piór wiecznych, był rozczarowany
zawodnością produktów dostępnych wówczas na rynku.
W 1888 r. założył firmę PARKER Pen Company, torując drogę
wielu przełomowym innowacjom.
Pierwszą z serii przełomowych technologii marki PARKER była
opatentowana w 1894 r. Lucky Curve: pionierski system szczelnych wkładów atramentowych. PARKER zrewolucjonizował rynek tą innowacją.
Lata 30. to druga przełomowa technologia –Vacumatic –pióro z systemem napełniania bez wyodrębnionego zbiornika z atramentem. Mieściło ono ponad dwukrotnie więcej atramentu niż inne produkty w tamtym czasie.
Ponad sto lat później, w roku 2011, wprowadzono Parker 5th – innowacyjną metodę pisania, wykorzystującą inteligentną końcówkę, która dostosowuje się do stylu pisania użytkownika. Rozwiązanie to pomaga w uzyskaniu pięknego charakteru pisma.
PARKER to także bogate doświadczenie w dziedzinie wzornictwa. Ikoną stało się stworzone w latach 20. XX wieku
pióro Duofold. Zastosowano w nim śmiały, intensywnie pomarańczowy kolor – stąd charakterystyczna nazwa Big
Red.
Natomiast Parker 51 z 1939 r. był pierwszym piórem "zawsze można stworzyć lepsze pióro" inspirowanym wzornictwem samochodowym i lotniczym. Pióro to wyróżniało się opływową obudową okrywającą także stalówkę. Ceniono je za najlepsze ówczesne wzornictwo.
Lata 60. XX wieku to model Parker 75. Zastosowano w nim kultowy wzór ciselé. To wyrafinowane zdobienie
metalu w charakterystyczną kratkę stało się symbolem marki. Kolejnym etapem były eleganckie i nowoczesne linie Sonnet
i Parker Premier, które stały się punktem odniesienia dla całego wzornictwa marki PARKER.
Marka PARKER to długa historia jedynego w swoim rodzaju know-how, które przecierało nowe szlaki i przyczyniło
się do stworzenia ikonicznych i nowatorskich produktów pisarskich.
Najważniejszy element świadczący o jakości piór PARKER to precyzyjnie wykrojona stalówka. W przypadku
modeli wyższej klasy może być ona wykonana nawet z 18-karatowego złota.
Pióra wyróżnia też system napełniania regulujący przepływ wysokiej jakości atramentu Quink Ink
marki PARKER. By ozdobić stalówkę, nasadkę i korpus pióra, stosuje się technologie cyzelowania i grawerowania.
O jakości i pięknie piór marki PARKER decyduje też staranny dobór materiałów i metali szlachetnych, w tym srebra wysokiej próby oraz 18-karatowego złota w przypadku modeli wyższej klasy. Doskonałość całości uwydatnia ręczne polerowanie i inne zabiegi dekoracyjne wykonywane przez najzdolniejszych rzemieślników.
PARKER jest partnerem dla każdego, kto mierzy wysoko i chce zapisać się na kartach historii
kształt rynku luksusowych przyborów do pisania.
Dzięki temu stałsię jedną z najważniejszych marek o światowym zasięgu.
Historia marki PARKER bierze swój początek w marzeniu
pewnego młodego przedsiębiorczego wizjonera, który obiecał
sobie, że „zawsze można stworzyć lepsze pióro”. George Safford
Parker, 25-letni sprzedawca piór wiecznych, był rozczarowany
zawodnością produktów dostępnych wówczas na rynku.
W 1888 r. założył firmę PARKER Pen Company, torując drogę
wielu przełomowym innowacjom.
Pierwszą z serii przełomowych technologii marki PARKER była
opatentowana w 1894 r. Lucky Curve: pionierski system szczelnych wkładów atramentowych. PARKER zrewolucjonizował rynek tą innowacją.
Lata 30. to druga przełomowa technologia –Vacumatic –pióro z systemem napełniania bez wyodrębnionego zbiornika z atramentem. Mieściło ono ponad dwukrotnie więcej atramentu niż inne produkty w tamtym czasie.
Ponad sto lat później, w roku 2011, wprowadzono Parker 5th – innowacyjną metodę pisania, wykorzystującą inteligentną końcówkę, która dostosowuje się do stylu pisania użytkownika. Rozwiązanie to pomaga w uzyskaniu pięknego charakteru pisma.
PARKER to także bogate doświadczenie w dziedzinie wzornictwa. Ikoną stało się stworzone w latach 20. XX wieku
pióro Duofold. Zastosowano w nim śmiały, intensywnie pomarańczowy kolor – stąd charakterystyczna nazwa Big
Red.
Natomiast Parker 51 z 1939 r. był pierwszym piórem "zawsze można stworzyć lepsze pióro" inspirowanym wzornictwem samochodowym i lotniczym. Pióro to wyróżniało się opływową obudową okrywającą także stalówkę. Ceniono je za najlepsze ówczesne wzornictwo.
Lata 60. XX wieku to model Parker 75. Zastosowano w nim kultowy wzór ciselé. To wyrafinowane zdobienie
metalu w charakterystyczną kratkę stało się symbolem marki. Kolejnym etapem były eleganckie i nowoczesne linie Sonnet
i Parker Premier, które stały się punktem odniesienia dla całego wzornictwa marki PARKER.
Marka PARKER to długa historia jedynego w swoim rodzaju know-how, które przecierało nowe szlaki i przyczyniło
się do stworzenia ikonicznych i nowatorskich produktów pisarskich.
Najważniejszy element świadczący o jakości piór PARKER to precyzyjnie wykrojona stalówka. W przypadku
modeli wyższej klasy może być ona wykonana nawet z 18-karatowego złota.
Pióra wyróżnia też system napełniania regulujący przepływ wysokiej jakości atramentu Quink Ink
marki PARKER. By ozdobić stalówkę, nasadkę i korpus pióra, stosuje się technologie cyzelowania i grawerowania.
O jakości i pięknie piór marki PARKER decyduje też staranny dobór materiałów i metali szlachetnych, w tym srebra wysokiej próby oraz 18-karatowego złota w przypadku modeli wyższej klasy. Doskonałość całości uwydatnia ręczne polerowanie i inne zabiegi dekoracyjne wykonywane przez najzdolniejszych rzemieślników.
PARKER jest partnerem dla każdego, kto mierzy wysoko i chce zapisać się na kartach historii